donderdag 16 december 2010

I-pad jij al in het onderwijs?

Wauw, de Commodore 64 onder de gadgets, mooi, anders, sexy, iedereen wil er wel een (van de baas). Het houdt de gemoederen van toute (HB)O bezig. Overal pilots, bij studenten, bij docenten, bij ondersteuners en ja zelfs bij RVB’s. De meningen lopen erg uiteen, dus daar ga ik niet nog een keer mijn zegje over doen. Willem Karssenberg de trendmatcher stuurde mij zijn ervaringen, inclusief wat handige internetadressen. Hij is ook een tester van het eerste uur en echte onderwijstoepassingen heeft hij nog niet gevonden.

Hoe je het ook bekijkt, de I-pad zorgt met zijn afwijkende vormgeving en interface voor een nieuwe doorbraak. Ik ben benieuwd naar versie 3, ik denk dat dat een uitklapbare I-phone 4 wordt, waarbij je kunt kiezen om op een klein of een groot scherm te werken, een lampje die het toetsenbord op je bureau projecteert zodat je scherm geheel benut kan worden om in de cloud gevonden toepassingen te gebruiken. Het model van de betaalde apps lijkt me niet houdbaar.

Wie nog meer wil toevoegen nodig ik natuurlijk van harte uit om te reageren!

    1 opmerking:

    1. Ook de VU doet een pilot met de iPad.
      Zie http://chemicalipad.blogspot.com

      BeantwoordenVerwijderen