woensdag 9 maart 2011

Interactieve multiblog onderwijsinnovatie

Doe je mee aan de kracht van het netwerken?
Koppel je eigen netwerk aan dat van andere onderwijsinnovatoren.
Schrijf en/of attendeer je eigen en andere netwerken.
Dat lijkt mij geweldig!



Wil je ook een columnachtig blogbericht schrijven? Laat het me weten, dan plan ik je graag in!
Hoort zegt het, Twitter het, Yammer het, Blog het, Skype het of what ever het voort!!

Een multiblog over onderwijsinnovatie: ik ben er trots op dat de onderstaande columnisten hebben toegezegd de komende tijd een blogbericht te plaatsen:

Willem Karssenberg, Jos Baijens, Leen van Kaam, Nico Juist, Hans van der Wal, Yvonne Kleefkens, John May, Henny Groot Zwaaftink, Anton Neggers, Nynke Bos, Leon Abbink, Sylvia Moes, Rens van der Vorst, Jan Bartling, Peter Blijleven, Frank Benneker, Debby Braakman, Peter Dekker, Michiel van Geloven, Hans Havinga, Jeffrey Jansen, Marten Ris, Wilfred Rubens, Ellen Kuipers, Gert Muller, Ton de Bruyn, Bert Velt, Bas Olde Hampsink, Roel Smabers, Hans Outhuis, Marcel Penners, Alexander Kremers, Niels Maes, Luc de Krosse, Sylvester Draaijer, Bart van de Laar, Peter Heidemann, Kees-Jan Meindertsma, Hans Ogg, Carmen Peters, Gerard Dummer, Marijke Hezemans, Peter van ’t Riet, Gert Jan Los, Marco Otte, Renée Filius.

Wil je ook graag je ideeën, visie of gedachten over onderwijsinnovatie delen?
Stuur een mailtje of blogbericht naar: hatlogtenberg@gmail.com

Twee maanden heeft mijn blog stilgelegen (ikzelf trouwens ook ;-).
Denkend en liggend op de bank kreeg ik het idee om deze blog tot een interactieve multiblog te verheffen. Niet iedereen wil elke keer een bericht schrijven, maar er zijn zeker genoeg mensen die eenmalig of incidenteel hun gedachten over onderwijsinnovatie willen delen. En delen daar ben ik dol op! Wat dat is leren, dat is toetsen, dat is vooruitgang.

Ik stuurde de volgende mail naar een aantal collega’s uit mijn netwerk om ze te polsen of ze het een goed idee vonden, en ja hoor 45 collegae reageerden positief en gaan een bijdrage leveren.
Dit mailde ik hen:



Beste collega,

Ik ken jou als een positief kritische collega met een visie op of ideeën over onderwijsinnovatie.
Ik wil je graag uitnodigen om dit jaar een column op de blog onderwijsinnovatie (http://onderwijsinnovatie.blogspot.com) te schrijven.

Het idee is simpel: goede mensen schrijven een actueel, positief, prikkelend en uitdagend bericht en trekken daarmee de aandacht van onderwijsinnovatief Nederland. Uiteraard mag je verwijzen naar eigen blog, organisatie, enzovoort. Wanneer je dan je eigen netwerk op de hoogte brengt van je bericht verbinden we vele netwerken aan elkaar.

Mijn vraag is dan ook heel concreet de volgende:
Wil je mij een reply sturen waarin je laat weten of je een column wilt schrijven, ik verzamel alle enthousiaste schrijvers en maak dan een overzicht in welke week ik graag zou willen dat je je bericht plaatst.

Je hoeft geen moeilijke handelingen uit te voeren, je kunt het bericht gewoon in een tekstbestand aan mij mailen, de rest wordt verzorgd.

Ik ben van plan de berichten onder een van de vijf volgende categorieën te plaatsen:
1. Bestuur/management/visie/beleid
2. Ondersteuning/scholing
3. Infrastructuur/beheer
4. Hypes/trends/gadgets
5. Van de werkvloer

Doe je mee aan de kracht van het netwerken? Dat lijkt mij geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten